Racella Remijnse een toegewijde onderwijsprofessional

Graag stellen we collega Racella Remijnse voor, IB’er bij basisschool Dynamis binnen stichting Penta. Sinds januari 2017 is ze werkzaam bij stichting Penta en begon ze haar onderwijscarrière als leerkracht. Haar streven naar vernieuwing bracht haar naar verschillende functies, van groepsleerkracht tot hoogbegaafdheidscoördinator, en uiteindelijk naar de uitdagende rol van Intern Begeleider (Kwaliteit Coördinator).

Betrokkenheid en passie

Als ouder en werkzaam bij stichting Penta, is Racella al lange tijd actief betrokken in het onderwijsveld. Haar bewuste keuze voor de rol van Intern Begeleider wordt gedreven door een passie om kinderen te ondersteunen in hun ontwikkeling. Het overzien van het totale plaatje en het begrijpen van ieder kind vormen de kern van haar werk.

Focus en visie

Wat haar werkplek uniek maakt, reikt verder dan alleen de warme sfeer en thematisch onderwijs. Zowel leerkrachten als het managementteam zijn benaderbaar, wat resulteert in een omgeving waar basiszorg wordt aangevuld met extra ondersteuning. Dit creëert talloze mogelijkheden voor kinderen, terwijl leerkrachten ruimte hebben om te experimenteren en te ontdekken, wat een sfeer van groei en vernieuwing stimuleert.

Racella’s motivatie ligt in het bevorderen van de ontwikkeling van kinderen, met het besef van het belang van grenzen, vooral in een veranderend onderwijslandschap. Ze is blij om te werken op een plek waar duidelijke verwachtingen en grenzen gesteld worden, wat resulteert in een helder kader.

Cruciale rol als IB'er

De sleutel tot succes in de rol van IB’er is een brede kijk hebben. Het vermogen om afstand te nemen, collega’s te betrekken en een overzicht te behouden, zijn cruciaal. Deze positie biedt mogelijkheden om zowel het managementteam als het leerkrachtenteam te ondersteunen en te begeleiden.

Racella’s interesse in dit vakgebied ontstond door de behoefte aan ondersteuning voor meer-/hoogbegaafde kinderen in haar persoonlijke omgeving. Oorspronkelijk had ze geen ambities om leerkracht te worden, maar in het onderwijs vond ze de menselijke connectie die ze zocht. Haar passie voor het begeleiden van kinderen en kennis delen vormt de kern van haar beroep.

Een doorsnee dag van Racella omvat een scala aan taken: van het verwelkomen van leerlingen en ouders, het observeren van leerkrachten tot het begeleiden van stagiaires en het voeren van zorggesprekken over kinderen. Dit alles om ervoor te zorgen dat elk kind de aandacht en zorg krijgt die het verdient. Een dynamische rol die zowel uitdaging als voldoening biedt.

Diversiteit en inclusiviteit

Wat haar werkplek echt onderscheidt, is de benadering van diversiteit en inclusiviteit. Dit stimuleert waardevolle gesprekken en creëert een verrijkende leeromgeving. Als IB’er speelt Racella een rol in het ondersteunen van ouders met diverse achtergronden, waarbij praktische uitdagingen samen worden overwonnen.

Racella is ook betrokken bij de overgang naar het voortgezet onderwijs, waar ze samen met leerkrachten adviezen voor het voortgezet onderwijs overweegt. Daarnaast begeleidt ze startende leerkrachten op basisschool Dynamis, zodat zij een goede start hebben en een stevige basis, en wat de band versterkt. Ook ondersteunt ze oud-leerlingen bij maatschappelijke stages.

Racella is een tevreden en professionele collega die met enthousiasme werkt op een plek waar kinderen gedijen, diversiteit wordt omarmd en waar elke stap in het onderwijs zorgvuldig wordt overwogen om het beste uit elke leerling te halen. Binnen stichting Penta zijn we blij en dankbaar met de toevoeging van een uitstekende professional zoals Racella

Ontdek de creativiteit van basisschool Dynamis in Hoorn tijdens de Grote Sinterklaasshow op WEEFF!

Leerlingen van de basisschool Dynamis in Hoorn mochten afgelopen week met hun klas vragen bedenken voor Sinterklaas. Deze stelden zij tijdens de Grote Sinterklaasshow die dit weekend werd uitgezonden op het tv-kanaal van WEEFF.