Klacht?

Klachtenprocedure op de scholen

 

  1. U gaat in gesprek met met degene tegen wie de klacht gericht is.
  2. U gaat met uw klacht in gesprek met de schoolleiding.
  3. U gaat in gesprek met de Interne vertrouwenspersoon op de school (voor eerste opvang en advies aan leerlingen en ouders).
  4. Via de schoolleiding of de interne contactpersoon wordt de externe vertrouwenspersoon ingeschakeld om te bemiddelen tussen u en degene tegen wie de klacht gericht is. Dit gaat met name om klachten over ongewenst gedrag.
  5. Bij klachten van ernstiger aard wordt de externe klachtencommissie benaderd.

 

Contactpersoon

De naam van de interne contactpersoon staat vermeld in de schoolgids van iedere Penta-school.

 

Vertrouwenspersoon

De externe vertrouwenspersonen kunnen ingeschakeld worden via:

GGD Hollands Noorden
t.a.v. Externe vertrouwenspersoon
Antwoordnummer 251, 1800 VB  ALKMAAR
Telefoon: 088 - 0100555

Contactpersonen
Mevrouw I. Ursem en mevrouw E. Labree

 

 

 

 

Klachtencommissie

Stichting Penta is aangesloten bij de Landelijke Bezwaren-, geschillen- en klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs, onderdeel van de Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO).
Heeft u klachten over een beslissing of het gedrag van een leerkracht of een ander die bij de school betrokken is, kunt u uw klacht per post indienen bij:

Landelijke bezwaren-, geschillen- en klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs
t.a.v. De heer mr H. Nentjes, ambtelijk secretaris
Postbus 82324, 2508 EH  Den Haag
Telefoon: 070-3861697 (9.30-15.00 uur)
Mailadres: info@gcbo.nl

 

Uw klacht dient altijd per post verstuurd te worden. Een brief per mail is niet voldoende. Op de website van GCBO vindt u nadere informatie over de verdere procedure en eerdere uitspraken van de Klachtencommissie.
 

Vertrouwensinspecteurs bij Inspectie van het Onderwijs 
Ouders, leerlingen, leraren, directies en besturen kunnen bij de vertrouwensinspecteur om advies vragen als zich in of rond de school problemen voordoen op het gebied van seksuele intimidatie en/of seksueel misbruik, lichamelijk geweld, grove pesterijen of extremisme en radicalisering.

Telefoon: 0900-1113111 (9.00-17.00 uur)

Logo Penta


  • Stichting Penta
  • Maelsonstraat 28-d
  • 1624 NP HOORN NH
  • info@stichtingpenta.nl

 

Zoeken


 

PentAcademie | Bestuurskantoor | Bijzonder Onderwijs | Het verhaal van Emma | Vacatures | Locaties | Ons onderwijs | Toezicht | Medezeggenschap | Privacybeleid

 

Waar zijn we te vinden


 

Parkeren

De parkeergelegenheid aan de Maelsonstraat in Hoorn is zeer beperkt. Indien je met de auto komt, dan is het verstandig om deze op het transferium of in de parkeergarage van het ziekenhuis te parkeren. 

Copyright 2022 - Stichting Penta
Inloggen | Sitehand - Professionele vormgeving | Ziber - Responsive of Adaptive? | Wijn Design - Reclamebureau Alkmaar